Pages

31 Ocak 2014 Cuma

Havuçlu Kek





Malzemeler:

3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağından 1 parmak az sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 tatlı kaşığı tarçın
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 adet orta boy rendelenmiş havuç
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz

Yapılışı:

Yumurta ve tozşekeri iyice çırptım.
Sıvı yağ ve sütü ilave edip çırpmaya devam ettim.
Un, kabartma tozu, vanilya ve tarçını ayrı bir kapta karıştırıp üzerine ekledim.  
Havuç ve cevizi de ekledikten sonra tüm malzemeyi iyice karıştırdım.
Havuç suluysa suyunu biraz sıkıp ilave ediyoruz hamura yoksa kek sulanır. 
Yağlayıp unladığım kek kalıbına döktüm.
Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 40 dk pişirdim.
Dilerseniz soğuyunca üzerine pudra şekeri serpip süsleyebilirsiniz.
Kekin piştiğini anlamak için bir kürdan ya da bıçak batırın. Hiçbir şey yapışmıyorsa pişmiş demektir.
Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder