Pages

24 Ocak 2014 Cuma

Kereviz Saplı Karnabahar




Kereviz sapınız yoksa yeşil renk katacak bir sebze, biber vs. de kullanabilirsiniz. Ya da kereviz sapı olmadan da tarifi uygulayabilirsiniz. Kış sebzelerini ne kadar bol tüketirsek o kadar iyi olur diye düşünüyorum. Çocuklara da bizim yediğimiz şekliyle sunup eğer kabul etmezlerse püre gibi şeylerle sevdiği sebzelerin içine karıştırarak mutlaka vermeye çalışalım. Çünkü bize sunulan tüm bu nimetler doğal antibiyotik. Biraz zaman alacak ama sonunda minik yavrunuz da her şeyden tatmış olacak.

Afiyet olsun...

Malzemeler:

(4-6 kişilik)

1 adet orta boy karnabahar
4 adet kereviz sapı
1 çay bardağı zeytinyağı
2 adet orta boy soğan
4 diş sarımsak
3 adet orta boy domates
2 defne yaprağı
2-3 çorba kaşığı üzüm sirkesi
Yarım su bardağı su (portakal suyuyla da harika oluyor.)
Tuz
Karabiber

Yapılışı:

Tencereye zeytinyağını koyup yemeklik doğradığım soğanı az soteledim.

Üzerine küp doğranmış kereviz sapı ve bütün sarımsakları bütün halde ekleyip kavurdum.

Daha sonra çiçeklerine ayırdığım karnabahar, küp doğranmış domates, defne yaprağı, sirke, su, tuz ve karabiberi de ekledim.

Kapağını kapatıp kısık ateşte yemeğin suyunun 1/4'ü kalana kadar pişirdim.

Afiyet olsun...


 

0 yorum:

Yorum Gönder