Pages

16 Ocak 2014 Perşembe

Ayva Reçeli



İlk tarifim tatlı bir şey olsun istedim. Ayva reçelini seçmemin özel bir sebebi yok. Baktım evde eşimin önceki hafta aldığı ayvalar var hadi reçel yapayım dedim. Başladım hazırlığa, koydum ocağa. Bir de baktım limon tuzu yok. Karşı komşum da evde yok. Karşı blogtaki komşumdan limon tuzu aldıktan sonra bir de baktım çubuk tarçın da yok :) Onu da en üst kattaki komşudan aldıktan sonra süreç tamamlandı. Bilmem artık reçel benim mi komşuların mı? :) Annemden öğrendiğim eski bir tarif. Güzel olduğunu garanti edebilirim. Deneyenlere afiyet olmasını dilerim...
 
 
 

Malzemeler:

1 kg ayva
2 su bardağı su
5 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı limon tuzu
1 yemek kaşığı ayva çekirdeği
3-5 adet çubuk tarçın
 

Yapılışı:

Ayvaları suda iyice ovalayarak tüylerini tamamen temizledim.
Kabuklarını soyup ortalarını çıkarıp çekirdeklerinden bir yemek kaşığı kadar ayırdım.
Ayvaları küçük küpler halinde doğradım.  
 



2 su bardağı suda yumuşayıncaya kadar haşladım.
Şekeri, limon tuzunu ve ayva çekirdeklerini ilave edip yoğun bir kıvam elde edene kadar kısık ateşte kaynattım. (Çekirdekler güzel bir renk ve kıvam veriyor.)
Ilıkken cam kavanozlara koydum ve her kavanoza bir çubuk tarçın koyup kapağını sıkıca kapattım.
 
 

 
Afiyet olsun...
 
 
 
                                                                                                                     

 
 

0 yorum:

Yorum Gönder