Pages

16 Ocak 2014 Perşembe

Aşure

 

Malzemeler:

1 çay bardağı nohut
1 çay bardağı kuru fasulye
2 su bardağı buğday
2 çay bardağı kuru üzüm
2 çay bardağı küp doğranmış kuru kayısı
2 çay bardağı küp doğranmış incir
5 tane karanfil
2 su bardağı şeker
8 bardak su
2 çay kaşığı tarçın
Ceviz
Nar
Portakal kabuğu
Tuz

Yapılışı:

Nohut, kuru fasulye ve buğdayı bir gece önceden suda beklettim.
Nohudu 5 bardak suda biraz yumuşayana kadar haşladım. Suyunu süzdüm.
Kuru fasulyeyi de başka bir tencerede 5 bardak suda biraz haşladım ve suyunu süzdüm.
Buğdayı yine başka bir tencerede 9 bardak suda haşladım. Dağılmayacak kadar yumuşayınca kapattım. Suyunu dökmedim.
Buğdayı suyuyla beraber büyük bir tencereye aldım. İçine nohut ve kuru fasulyeyi de koydum.
6 su bardağı kaynar su ekledim.
Ara ara karıştırarak 5 dk. pişirdim.
İçine kuru üzüm, kuru kayısı, incir ve karanfilleri de attım.
5-10 dk. da onlarla pişirdim.
Şekeri ve yarım çay kaşığı tuzu ekledim. 5 dk. daha karıştırdım.
2-2,5 su bardağı daha kaynar su ekledim.
5-10 dk. daha kaynatıp tarçını ekledim.
Ocaktan aldım.
Ilıyınca kaselere koydum.
Üzerine dövülmüş ceviz, nar taneleri ve portakal kabuğu koyup dolapta soğumaya bıraktım.

Muhteşem bir tarif. Seneye yine bekleriz.
Afiyet olsun...

 

0 yorum:

Yorum Gönder