Pages

20 Ocak 2014 Pazartesi

Limonlu Su Muhallebisi


Diyetteyseniz ya da hafif tatlardan hoşlanıyorsanız size göre bir tatlı. Ama yok benim tatlım şöyle bol şekerli olmalı diyenlerdenseniz diğer tariflere göz atmanızı öneririm. 
Şekerini de artırarak yapabilirsiniz elbette.
Bebekler ve çocuklar için de iyi bir tercih.
Biz balıktan sonra tükettik ve hafif olması çok iyi geldi doğrusu. Sadece 80 kaloridir.
Afiyet olsun. ..

Malzemeler (4 kişilik):

2 çorba kaşığı limon suyu
2 tepeleme çorba kaşığı buğday nişastası
3 su bardağı su
1 su bardağı süt (diyetteyseniz yağsız)
1 adet limonun kabuğu
1 çorba kaşığı toz şeker

Üzerine: Nar tanesi

Yapılışı:

Nişastayı 1 su bardağı suyla inceltip kalan 2 bardak suyu, sütü, limon suyunu, rendelenmiş kabuğunu ve toz şekerini ilave ettim. 

Orta ateşte kıvam alana kadar sürekli karıştırarak pişirdim.

Koyulaştıktan sonra ocağı kısıp 1-2 taşım daha kaynatıp kaselere paylaştırdım.

Oda sıcaklığında 1 saat bekletip buzdolabına koydum. İki saat bekletip üzerini nar taneleriyle süsleyip servis  yaptım. 




0 yorum:

Yorum Gönder