Pages

17 Ocak 2014 Cuma

Brokoli Pastası

 Malzemeler:

Yarım kilo brokoli
1 çay bardağı tel şehriye (ya da arpa şehriye)
3 tane havuç
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı hardal
1 fincan mısır
Yarım kilo yoğurt
3 yemek kaşığı mayonez
3-4 diş sarımsak
Tuz

Yapılışı:

Brokoli ve tel şehriyeleri tuzlu suda ayrı ayrı haşladım.
Havuçları rendeleyip zeytinyağında soteledim.
Haşlanan brokoliyi çatalla ezdim.
Şehriyeleri süzdüm.
Yoğurdun içine mayonez, tuz ve rendelenmiş sarımsakları katıp çırptım.
Brokoliye 1 tatlı kaşığı hardal ekleyip 4 kaşık da yoğurtlu karışımdan ilave ettim.
Havuç ve şehriyeye de ayrı ayrı 4er kaşık yoğurtlu karışımdan ekledim.
Şehriyelere mısırı ilave edip karıştırdım.
Dikdörtgen kek kalıbının tabanına streç film geçirdim. (yuvarlak büyük bir kap ya da şekilli kaplar da olabilir.)
En alta havucu, ortaya brokoliyi ve en üste de şehriyeyi döküp düzleştirdim.
Streç filmle kapatıp 1 gece buzdolabında beklettim. (en az 3-4 saat beklemesi gerekiyor.)
Ters çevirip üzerini süsledim.
Afiyet olsun...

 

0 yorum:

Yorum Gönder