Pages

18 Ocak 2014 Cumartesi

Narenciyeli Dilimler

 
 
Tam bir kış tatlısı. Hele de meyve seviyorsanız tam size göre. Biraz turta, biraz cheesecake karışımı bir tipi var. Benim yaptığım tarif biraz şekerli oldu. Ama buraya yazdığım tarifte biraz daha şekeri az tuttum ki meyvelerin tadı daha belirgin olsun. Yaklaşık 12-15 dilimlik bir tarif. Meyve seven misafirlerinize ve çocuğunuza (şekerini az tutarak) zevkle sunabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Malzemeler:

Taban Hamuru İçin:

2 su bardağı un
1 çay bardağı pudra şekeri
175 gr. eritilmiş tereyağı (işaret parmağınız kalınlığında iki teker gibi düşünebilirsiniz.)

Narenciyeli Kat İçin:

2 limon
1 portakal
4 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı un

Yapılışı:

Un, şeker ve ılımış tereyağını çukur bir kaba alıp parmak uçlarımla hızlı hareketlerle ekmek kırıntısı kıvamına gelene kadar karıştırdım.
Yağlı kağıt serdiğim dikdörtgen şeklindeki borcama hamuru elimle hafifçe bastırarak yaydım.



Önceden ısıttığım 170 derece fırında 20 dakika pişirdim.
Tepsiyi fırından alıp ılımaya bıraktım.

 
 
 Narenciyeli kat için limonların ve portakalın kabuğunu rendeleyip suyunu sıktım.
Yumurtaları ekleyip çırptım.
Un ve şekeri ekleyip tekrar çırptım.
Önceden pişirdiğim tabanın üstüne döküp 180 derece fırında 20 dakika daha pişirdim.
Fırından alıp soğumaya bıraktım.


Dilimleyip servis ettim.

Bal olsun... :)

0 yorum:

Yorum Gönder