Pages

3 Şubat 2014 Pazartesi

Minik Simitler




Malzemeler:

1 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ
200 gr tereyağı
2 adet yumurta
2 tatlı kaşığı tuz
4 çorba kaşığı toz şeker
1 çay bardağı tahin
1 paket instant maya (10 gr)
8 su bardağı un

Üzeri için pekmez su karışımı ve susam

Yapılışı:

Süt, su, sıvıyağ ve tereyağını tencereye alıp kısık ateşte tereyağı erimeyecek şekilde 1-2 dakika ısıttım.

Hamur yoğurma kabına bütün malzemeyi döktüm. Ama unu dökmeye 7 bardakla başladım çünkü bazen sanırım tereyağını az koyuyorum o yüzden 7 bardak yetiyor. Mesela bu kez 10 bardak ancak yetti. Yumuşak elinize yapışmayan bir hamur elde edene kadar ekleyin.

Sonra üzerini kapatıp 1 saat mayalanmaya bıraktım. Hamuru geceden yoğurup yarım saat oda sıcaklığında beklettikten sonra buzdolabına koyup sabah da yapabilirsiniz.

Hamurdan bezeler alıp istediğim büyüklükte simit şekli verdim.


 







 
Önce pekmez-su karışımına sonra da susama bulayıp yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim.

Önceden 200 derecede ısıttığım fırına koydum.

İki tepsi simit çıkıyor. Toplamda 30-35 adet. İki tepsiyi ayrı ayrı pişirmenizi öneririm. Daha güzel pişiyor. Pişmesi kısa sürüyor 15 dkdan bile az. Sık sık fırını kontrol edin derim.

Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder