Pages

17 Şubat 2014 Pazartesi

Sebzeli Tarhana Çorbası



Özellikle çocuklarımız için çok besleyici olan tarhanayı bir de böyle deneyin. Tarhana sevmeyen çocukların bile iştahla yediğini göreceksiniz. Çocuğunuz için baharat ve tuzu normalden az katmayı unutmayın.

Malzemeler:

3 yemek kaşığı tarhana
1 küçük boy soğan
1 küçük boy patates
1 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
1 adet domates
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
4 su bardağı su
Kırmızı toz biber
Kekik
Tuz

Yapılışı:

Bir kasede tarhanayı 1 çay bardağı suyla ıslattım.

Soğan, biber ve patatesi minik minik doğradım.

Domatesi de küçük küçük doğradım.

Zeytinyağını kızdırıp soğan, biber ve patatesleri ekleyip kısık ateşte kavurdum.

Onlar yumuşayınca domatesi ekleyip erimeye başlayıncaya kadar kavurdum.

Kırmızı toz biberi ekleyip karıştırdım.

Suyu ve tarhanayı ekledim.

Tarhana eriyene kadar karıştırarak pişirdim.

Patatesler pişene kadar kısık ateşte kaynattım.

Kekik ve tuzunu ekleyip ocaktan aldım.

Afiyet olsun...





 

0 yorum:

Yorum Gönder