Pages

17 Şubat 2014 Pazartesi

Karnabahar Çorbası




Malzemeler:

1 adet küçük karnabahar
Yarım limonun suyu
2 çorba kaşığı zeytinyağı
2 çorba kaşığı un
1 su bardağı süt
6 su bardağı su
1 küçük çay bardağı arpa şehriye
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
Tuz

Yapılışı:

Karnabaharı çiçeklerine ayırıp sap kısımlarının yarısını kesip tuzlu ve limonlu suda 5-10dk haşladım.

Süzüp kenara aldım.

Tencerede zeytinyağını kızdırıp unu rengi dönene kadar kavurdum. Üstüne süt ve su ekledim.

Kaynayana kadar karıştırdım ve şehriyeyi ilave ettim.

15dk pişirip karnabaharı ilave ettim. Tuzunu ayarladım.

10-15dk daha pişirip ocaktan aldım. Tereyağında kırmızı toz biberi kavurun üzerine gezdirdim.

Afiyet olsun...

#Karnabaharı haşlarken suyunu eklediğimiz limon karnabaharın ağır kokusunu alıyor. Tuz da lezzetini artırıyor.

 

0 yorum:

Yorum Gönder