Pages

24 Şubat 2014 Pazartesi

Muhallebili Çıtır Tatlı



Malzemeler:

18 yaprak baklavalık yufka
100 gr eritilmiş tereyağı
Pudra şekeri

Muhallebisi için:
2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı irmik
3 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı toz şeker
Vanilya

Yapılışı:

Kreması için malzemeleri tencereye alıp karıştırarak pişirdim.

Vanilyayı, muhallebiyi ocaktan aldıktan sonra ekledim.

Baklavalık yufkalardan birini tezgaha serip üzerine tereyağı sürdüm. Üstüne ikinci yufkayı serip onu da yağladım. Üstüne üçüncü yufkayı serip yağlamadan ucuna muhallebiden koydum. Rulo şeklinde sardım ve dört eşit parçaya böldüm.

Muhallebim bitene kadar bu işleme devam ettim.

Fırını 170 derecede ısıtıp tatlıyı biraz kızarttım. Fırından çıkarır çıkarmaz üzerine pudra şekeri serptim.

Dilerseniz içine fındık, ceviz de ilave edebilirsiniz. Hatta tereyağıyla tahini karıştırıp yufkalara bu karışımı da sürerek değişik lezzetler elde edebilirsiniz.

Afiyet olsun...

 

0 yorum:

Yorum Gönder