Pages

7 Mart 2014 Cuma

Tavuklu ve Sebzeli Karnabahar



Malzemeler:

1 küçük boy karnabahar
Yeteri kadar su
Yarım limonun suyu
2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı sıvıyağ
Birer tutam karabiber, pul biber, tarçın, kimyon, köri
1 tatlı kaşığı tozşeker
2 damla acı biber sosu
Tuz
 
Tavuklu Sebze için:
1 kuşbaşı doğranmış tavuk göğsü
3 sivri biber
1 kırmızı biber
1 havuç
1 soğan
4 diş sarımsak
2 çorba kaşığı tereyağı
1 defne yaprağı
1 çay bardağı sıcak su
Tuz, karabiber, pul biber, kekik, kimyon
 

Yapılışı:

Karnabaharı çiçeklerine ayırıp tuzlu ve limonlu suda 6-7 dk. haşlayıp süzdüm.
 
Tavaya tereyağı ve sıvıyağ koyup kızdırdım. Sırasıyla baharatları, karnabaharı, şekeri, acı sosu kattım.
 
Tuzunu ayarladım.
 
Rengi pembeleşene kadar soteleyip kenara aldım.
 
Tavuklu sebze için biberleri irice, havucu da verev doğradım.
 
Soğanı sekize böldüm. Sarımsakları ezdim.
 
Tencereye tereyağını koyup üzerine tavuk ve soğanı ekledim. Suyunu çekene kadar soteledim.
 
Havucu ekleyip 5 dk. daha kavurdum.
 
Biber ve sarımsakları da katıp 10dk. daha soteledim.
 
Tuz, karabiber, pul biber, kekik, kimyon, defne yaprağını ilave ettim.
 
Sıcak suyu da ekleyip kapağı kapatarak 15 dk. pişirdim.
 
Karnabaharlı karışımı bunun üzerine ekleyip 5 dk. daha pişirip ocaktan aldım.
 
Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder