Pages

1 Mayıs 2014 Perşembe

Tiramisu

 
 
 
Bu tarifi ne zaman yapıp yesem bana bir sürü şeyi hatırlatır. Tadı ağzımda yayıldıkça yayılır. İlk öğretmenliğimi anımsatır mesela. İlk heyecanımı. Yıl 2006. Dershanede göreve başladım. Tatlı mı tatlı Elif adında bir öğretmen arkadaşım vardı. Evlendi, biz de hayırlı olsuna evine gittik. Bize bu güzel tarifi ikram etti. Tarif hala onun yazdığı kağıtta sararmış halde duruyor. Yaparken üzerine neskafe bile dökmüşüm.

Her şeyi saklarım ben. Evimde anılar çekmecesi vardır. Ama bazı dostluklarımı saklamakta o kadar başarılı olamadım. Bu hafta kayıp dostlarımı aramaya başladım. Ve ilk adımı atıp üniversiteden bir arkadaşımla buluştum. Bundan sonra her hafta bir dost avındayım :) instagramdan takip edin lütfen. @merbik

Özetle benim için tiramisu demek, dost demek, ilk emek, ilk heyecan demek, dost demek, kalbimin henüz katılaşmadığı masum yıllar demek, demek de demek...

Anılar hiç kaybolmasın. Dostluklar da...


Malzemeler:


1 adet kakaolu pastaban
2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı şeker
1 yumurta

Yapılışı:

Süt, şeker, yumurta ve unu iyice çırpıp pişiriyoruz.

Soğuduktan sonra içine bir kutu (200gr) labneyi atıp mikserle karıştırıyoruz.

Bir su bardağında kendimiz içecekmişiz gibi sadece kaynar suyla neskafe hazırlıyoruz. Biraz ılıyınca kekin alt katını bununla ıslatıp üzerine malzemenin yarısını döküyoruz.

Kekin üst katını kapatıp onu da neskafeyle ıslattıktan sonra malzemenin kalanını döküyoruz.

En üstünü bol kakaoyla kaplayıp soğuduktan sonra afiyetle yemek için buzdolabına  kaldırıyoruz.

Bal olsun...

2 yorum:

  1. Ablacım ne güzel yazmışsın hepsini böyle hikayeli yaz <3 Allah bütün dostlarına kavuştursun :)
    Bu tarifle kısa sürede en mükemmel tramisu tadını yakalıyoruz çok seviyorum ben de bu tarifi.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler canım amin hepimizi inşallah :)

    YanıtlaSil